Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan ​​onder:

  • Bedenktijd : de termijn waarbinnen het consumentengebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Consument : de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  • Dag : kalenderdag;
  • Duurtransactie : een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd wordt verspreid;
  • Duurzame gegevensdrager : elk middel dat de consument van een ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  • Herroepingsrecht : de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  • Ondernemer : de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten voorstellen;
  • Overeenkomst op afstand : een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor de verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  • Techniek voor communicatie op afstand : middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
  • Algemene Voorwaarden : de conventionele Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke stand is een overeenkomst tot stand gekomen op afstand en bestelling tussen ondernemer en consument.

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en op verzoek van de consument zo snel mogelijk kosteloos mogelijk worden toegezonden.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in het vorige lid en vóór het sluiten van de overeenkomst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zoe wijze dat deze deur de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kennisgenomen kan worden en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich bij tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de ingewikkelde bepalingen die voor hem het meest vruchtbare is.

Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of onmogelijk worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende beslissen in beslissend overleg onverwijld worden vervangen door een voorkomende die de strekking van het origineel zoveel mogelijk benadert.

Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld 'naar de geest' van deze algemene voorwaarden.

Onduidelijkheden over de uitleg van de inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden dienen uitgelegd te worden 'naar de geest' van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het Aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit chemische in het aanbod vermeld.

Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het aanbod te wijzigen en aan te passen.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende groot om een ​​goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, is deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen van kennelijke fouten in het aanbod van de ondernemer niet.

Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot compensatie of ontbinding van de overeenkomst.

Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact hetzelfde zijn met de echte kleuren van de producten.

Elk aanbod bevat bepaalde informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaardbare van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • De prijs exclusief inktkosten en invoer-btw. Deze aanvullende kosten zijn voor rekening en risico van de klant. De post- en/of koeriersdienst maakt gebruik van de bijzondere regeling voor post- en koeriersdiensten bij invoer. Deze regeling is van toepassing wanneer goederen worden aangenomen in de eindbestemmings-EU-lidstaat, wat hier het geval is. De post- of koeriersdienst brengt de btw (en verminderde inktkosten) bij de ontvanger in rekening;
  • De eventuele verzendkosten;
  • De wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • Van het herroepingsrecht van toepassing is;
  • De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • De termijn voor tijdelijkeing van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs investeert;
  • De hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief van het gebruikte communicatiemiddel;
  • Of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • De wijze waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de deur hem in het kader van de overeenkomst voorziene gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  • De eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • De gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft verbonden en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
  • De minimale duur van de overeenkomst op afstand in het geval van een duurtransactie.

Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 5 – De overeenkomst

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van het aanvaarden van de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft, heeft de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de acceptabele van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Als de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en belangrijke maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Als de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer voldoende passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders bevinden - op de hoogte stellen van de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, ook van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoorde aangaan van de overeenkomst op afstand. Als de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij bevoegd een bestelling of aanvraag gemotiveerd te veronderstellen of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schrijven van op wijze wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

  • Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het onduidelijk zijn van het herroepingsrecht;
  • De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  • De vereisten voor de uitspraak van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

In het geval van een duurtransactie is deze afwijkend in de vorige, maar slechts van toepassing op de eerste levering.

Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een eerdere door de consument aangewezen vertegenwoordiger.

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Als hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer opleveren, conform de door de ondernemer voorziene ontoereikende en instructies instructies.

Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product dus te maken aan de ondernemer via een schriftelijk bericht of per e-mail. Na het onmogelijk maken van zijn herroeping dient de consument het product binnen 14 dagen terug te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig worden teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 langdurige termijnen niet volledig heeft gebruik gemaakt te willen maken van zijn herroepingsrecht indirecte het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop definitief.

Artikel 7 – Kosten in het geval van herroeping

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen tien hoogste kosten van terugzending voor zijn rekening.

Als de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen, mits het product in goede orde retour ontvangen is of gesloten bewijs van volledige retourzending kan worden overgelegd.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals beschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, tijdelijk voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  • Die door de ondernemer tot stand zijn passende specificaties van de consument;
  • Die persoonlijk van aard zijn;
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • Die snel kunnen bederven of verouderen;
  • Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarbij de ondernemer geen invloed heeft;
  • Voor losse kranten en tijdschriften;
  • Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
  • Voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is tegelijkertijd mogelijk voor diensten:

  • Betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te ondergronds op een bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode;
  • Waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  • Betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De Prijs

Gedurende de in het aanbod variabele geldigheidsduur worden de prijzen van de producten aangeboden en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​als zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​als de ondernemer dit bedongen heeft en:

  • dit het gevolg is van wettelijke regelingen van bepalingen; van
  • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

Het in het aanbod van producten of diensten dure prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

De ondernemer staat ervoor dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod functionele specificaties, aan de voldoende eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en aan de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst omvattende wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verzekerde extra garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en voltooit die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen geld verdienen.

Artikel 11 – Levering en Uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

Als plaats van levering levert het adres op dat de consument aan de ondernemer heeft gemaakt.

Met overtuigend van hetgeen blijkt in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed uitvoeren doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangen de consument uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.

In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op mogelijke compensatie.

Na ontbinding conform de vorige lid zal de ondernemer het bedrag hebben dat de consument heeft betaald onverwijld terugbetalen.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten gebaseerde bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument van een vooraf aanbevolen en aan de ondernemer geselecteerde vertegenwoordiger, tenzij expliciet anders wordt gekozen.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzeggen

De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met gerechtvaardigde gerechtvaardigde opzeggingsregels en een opzegtermijn van tien hoogste één maand.

De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met schijnbare van gerechtvaardigde uitspraakregels en een opzegtermijn van tien hoogste één maand.

De consument kan in de vorige leden tegenstrijdige overeenkomsten zitten:

  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald of in een bepaalde periode;
  • tien minste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn gegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf bedongen.

Verlenging

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die reikt tot het geregelde afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

In het geval van het vorige lid mag een overeenkomst voor bepaalde tijd die beperkt tot het geregelde afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen van tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als deze consument verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van tien hoogste één maand.

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die beperkt tot het geregelde afleveren van producten, mag slechts stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde duur als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van tien hoogste één maand.

Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen van tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en weliswaar automatisch afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Artikel 13 – Betaling

Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst van aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen direct te worden vervuld bij het plaatsen van de bestelling.

De consument heeft de plicht om tussentijdse betalingen onverwijld aan de ondernemer te melden.

Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is dit, nadat hij door de ondernemer is aangegeven op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft voldaan om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Ook is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

De ondernemer beschikt over een voldoende geschikte klachtenprocedure en heeft de klacht opgelost deze klachtenprocedure.

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen komen tijd nadat de consument de tekorten heeft ingewikkeld, volledig en duidelijk beschreven worden ingediend bij de ondernemer.

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbare verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitgebreid antwoord kan verwachten.

Als de klacht niet in overleg overleg kan worden opgelost, ontstaat een opgelost dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Bij klachten dient de consument zich eerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webshop aangesloten is bij een keurmerk en bij klachten die niet in zelfstandig overleg opgelost kunnen worden, kan de consument zich wenden tot de geschillencommissie van dat keurmerk.

Artikel 15 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarbij deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook als de consument woonachtig in het buitenland is.

Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming van uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren van geleverde producten en diensten, kunnen — met logische van het onderstaande — zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de beperkte rechter in Nederland.